013 - 536 65 55 info@kzoadvocaten.nl

PERSBERICHT: Gratis helpdesk OR-leden met Corona-gerelateerde vragen geopend door KZO | O13 Advocaten

Tilburg, 26 maart 2020 – KZO|O13 opent een gratis helpdesk voor ondernemingsraden met Corona-gerelateerde vragen om getroffen bedrijven te ondersteunen. Door de Coronacrisis wordt van twee kanten aan OR-leden getrokken: door de werknemer die onzeker is over baan en inkomen én door de directie die ad hoc wil bijsturen aan de hand van de nieuwste overheidsmaatregelen. Dit leidt tot veel onzekerheid en vragen binnen OR’en. Daarom opent KZO | O13 deze helpdesk. De advocaten beantwoorden alle eerstelijnsvragen, denken mee en geven richting. OR-leden kunnen bellen met advocaat Edwin Aerts op 013 – 53 66 555 of mailen naar info@kzo-advocaten.nl onder vermelding van “Corona helpdesk OR”. Klik hier voor meer informatie.

Doe dit als OR vooral niet
Laat je niet buiten spel zetten. Juist in crisistijd kan een maatschappij – en een onderneming als onderdeel van die maatschappij – laten zien wat ze waard is door rechten, zoals medezeggenschap, niet ineens overboord te gooien. Leg tegelijk niet op alle slakken zout. Scheid dus hoofdzaak van bijzaak. Richt je in de eerste plaats op besluiten die ingrijpende gevolgen hebben voor werknemers en/of die grote groepen werknemers raken.

Doe dit als OR vooral wel
Vraag actief om informatie aan de onderneming. Maak waar zinvol gebruik van je initiatiefrecht om zelf met ideeën en voorstellen te komen. Ga open in overleg met de directie over wat de OR kan doen om de nadelige gevolgen van de coronamaatregelen voor de onderneming én het personeel te beperken.

Over KZO|O13
KZO|O13 is een advocatenkantoor in Tilburg met expertise in arbeidsrecht, familie- en erfrecht en ondernemingsrecht. Een van de kernwaarden van KZO is betrokkenheid. Dat is niet alleen betrokkenheid bij de cliënt, maar ook maatschappelijk. KZO is betrokken bij o.a. de Johan Stekelenburg stichting, Quiet 500 netwerk en RoParun.

Noot voor redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met arbeidsrechtadvocaat Mark Diebels via telefoonnummer 06-33896017 of e-mailadres m.diebels@kzoadvocaten.nl

STEL EEN VRAAG AAN EEN ADVOCAAT

Spoorlaan 460
5000 HD Tilburg

T 013 - 536 65 55
F 013 - 536 84 20
E info@kzoadvocaten.nl

Social media

Je kunt ons ook volgen op de normale social media kanalen:

NIEUWSBRIEF

Meld je aan voor onze online nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.